Puasa Ditangguhkan

Aku telah berpuasa selama 6 hari..semasa bby Ashraf berumur 40 hari (7/9/2011) dan terpaksa stop dulu sbb rupanya nifas x abis lg..dtg pula pada tghr hr sabtu yg lalu (13/9/2011)..tp sket2 jer...terbatal lah puasa pada hari tu..aku confident jer mula berpuasa sbb dah seminggu lebih x didatangi nifas..tu yg aku puasa..nmpknya aku kena stop puasa dulu & pastikn nifas betul2 dah habis...mungkin ada hikmahnya..salah satu yg amat jelas adalah aku masih menyusukn bby..mmg rasa kering jer masa berpuasa..lgpun aku br jer abis pantang..dan yg paling penting aku belum boleh berpuasa kerana masih didatangi nifas..bkn apa..hari dah seminggu lbh x ksn darah nifas..rasa bersalah sbb aku sepatutnya dah boleh solat...bila dah boleh solat..mesti rasa nk berpuasa di bln Ramadhan ni..bnyk pahala yg ingin dikejar...kerana bln ini pahala berganda-ganda...

Namun aku tetap bersyukur..menjaga anak2 & menyusukn anak dpt pahala gak wlupun aku x berpuasa..semua ini ada hikmahnya..dan aku bersedia utk mengganti kn puasa yg tertinggal ni nanti wlupun bnyk hari..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment