Ujian Allah

Sesungguhnya kehidupan ini suatu ujian..bermula menjadi anak kpd org tua kita, kemudian menjadi isteri kpd suami, menjadi ibu kpd anak2..dan yg paling penting sepanjang perjalanan hidup kita ini..semasa kita menjadi anak, isteri, ibu & suatu hari nanti jd nenek...kita adalah hamba Allah yg mesti mengabdikn diri kpd Allah..

Kebahagian itu bukan dari kekayaan & kesenangan hidup..tp kepatuhan kpd Allah itulah kunci utama sebuah kebahagiaan..hati ku bnyk terluka oleh manusia..tp penyembuhnya hanya Allah...jika tidak kerana Allah..mungkin aku tidak sekuat ini utk menghadapi cbrn hidup ini..

Pasti anda tertanya2 kenapa aku berbicara spt ini kn? Hati ku sedih...aku nk bersolat tp msh dlm nifas..aku rindu utk mengadu dgn mu ya Allah...aku rasa lega klu dpt sujud kpd Mu di saat ini...aku dahaga kn petunjuk dr Mu...mungkin sudah takdir aku harus menghadapi keadaan sebegini...atau aku harus bangkit utk mengubah keadaan ini..apapun..sesungguhnya usaha adalah yg terbaik sblm menyerah kpd takdir..doa ku moga aku diberi kekuatan utk meneruskn kehidupan ini...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment