Kita hanya mampu mampu merancang

Kecewa...terkilan..sedih..kerana apa yg dirancang tidak menjadi? Itulah yang menguasai diri ku di kala ini...kenapa? kerana dari semalam lagi aku dah rancang...tup tup..ianya tidak terlaksana hari ni...dan mmg aku sudah tidak mahu menangguh lg...aku tidak sabar kerana aku inginknnya sekian lama dah...x lama mana pun...tp sejak kelahiran by ni...aku mahu rmbutnya dicukur pada hari ke-7...tp keadaan x mengizinkan...terpaksa tangguh...dan hari ini sepatutnya rambut baby dah dicukur...tp terpaksa tangguh lagi...kerana terlalu bnyk hari tangguh dah...aku jd sedih...sensitifnya aku..di mana aku nk luahkan lg kalau dekat blog ini...kalau ada yang terbaca...sabo je la ye..benda remeh2 cm ni pun nk emosikn?..

Macam ni citernyer...aku ni perantau yg merantau di bumi semenanjung kerana mengikut suami bkerja di sini...utk anak ke-3 ni aku memutuskan utk bersalin di sini saja..x blk kg memandangkan ada 2 org anak lg yg mungkin akan meragam klu aku blk kg an perlukn jagaan oleh seseorg...maklum aje la mak aku tu sibuk orgnya...takut anak2 lain terabai pula nanti..

Di sini x biasa sgt ngan org2 kg...jd susah la nak cr bidan...namun alhamdulillah akhirnya ketemu juga bidan kt kg berhampiran sini yg sudi utk urut lps bersalin & cukur ramut bayi...dah 2 hari berturut2 aku berurut...dan hari ni hari terakhir...tp x dpt nk buat hr ni sbb bidan dtg awal...dan aku msh kt hosp utk check kuning bby..ms husband call kata bidan smpi..terus bergegas blk umah...smpi umah tgk2 mk bidan blk dah...sedih...sbb x dpt buat hari ni...mungkin esok...tp aku frust sgt...kenapa la org kt umah aku x bgtau yg aku on da way blk umah...rasanya br jer mk bidan tu blk ms aku dh smpi umah...klu x dah settle hari ni...

Petang ni aku nk kuar...x kira...aku nk beli mknn yg aku suka...aku redha kerana semua perancangan ku Tuhan jua yg menentukn nya..tp utk meredakn perasaan ku ini...aku nk mkn mknn kesukaan aku...huhu..Semoga aku lbh tenang...ntah apa2 kn aku ni...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

Pija Madzlan said...

Mmm... kenapa tak cukur sendiri saja :) kami cukur sendiri semua anak2 kami... buat perlahan2 insya ALLAH boleh...mesti lebih berkat :))

super mom said...

Sy setuju sgt dgn pendapat tu...tp apa boleh buat cik abg sy x berani..tgn menggeletar katanya...ms x dpt contact bidan tu...sy tekad dh biar la sy yg cukur sendiri..tup2 hr yg sama nk cukur tu mak bidan tu muncul plak..x jd la buat sendiri...

Post a Comment