kata-kata hikmah

Jangan diletak kebahagian pd rupa, apabila tua, hilanglah bahagia; Jangan pada harta, bila mati, pasti x bahagia; Jangan pada manusia, mrk boleh berubah & tinggalkan kita; Jangan pada pujian, krn ia akan putus; jgn pada pangkat, semua boleh terangkat & pasti mangkat, TAPI letaklah bahagia pada mencari redha Allah, dgn taatiNya, krn Dia tidak akan hilang, mati atau berubah & janjiNya pasti. dengan itu, kita masih mampu bahagia di celah masalah duniawi yg sementara.


SABAR itu separuh daripada iman...kadang2 kita terlupa untuk bersabar...maka marah mengambil tempat sabar itu...kita berasa teraniaya jika terus bersabar...jadi bagaimana untuk terus bersabar? Bukan mudah untuk menjadi org yg sabar...sabar seseorg ada tahapnya...lebih2 lg bila diuji dgn ujian yg menguji kesabaran...di situlah akan terlihat sekuat mana kesabaran yg kita miliki..maka sabarlah dalam bersabar...yakinlah dengan janji Maha Pencipta...apa yg berlaku ada hikmahnya...semoga kita mendapat sesuatu yg indah sebagai ganjaran dalam kita bersabar...


Urusan dunia semata-mata tidak menjadikan manusia tenang, ketika tiada menjadi rakus ketika ada menjadi jemu, tetapi jika urusan dunia dijadikan alat utk mencari redha Allah, ketika tiada dia redha dan berusaha, ketika ada dia bersyukur dan memberi..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment